Oszust przejął konto i wyłudził 1500 zł przez BLIK
Przejęcie konta i wyłudzenie pieniędzy
Do policjantów z Posterunku Policji w Michowie zgłosiła się 23 letnia mieszkanka powiatu, która poinformowała, że została oszukana. Na komunikatorze odezwał się do niej rzekomo jej partner i poprosił o przesłanie pieniędzy Blikiem tłumacząc, że ma zablokowany dostęp do własnego konta i musi zrobić pilne zakupy. Kobieta wygenerowała kod BLIK i przekazała go rozmówcy, w wyniku czego straciła 1500 zł.
Później okazało się, że konto partnera zostało przejęte przez oszusta, który wysyłał do kontaktów prośby o pieniądze. Sprawcy wykorzystują pośpiech i zaufanie, licząc na to, że odbiorcy nie zweryfikują tożsamości nadawcy.
Jak się chronić
- Zawsze potwierdzaj prośbę o pieniądze dzwoniąc do osoby, która rzekomo jej potrzebuje.
- Nie przekazuj kodów BLIK osobom, co do których nie masz stuprocentowej pewności.
- Chroń konto stosując silne hasła i dwuskładnikowe logowanie oraz nie zapisuj haseł na urządzeniach udostępnianych innym.
- Bądź szczególnie czujny gdy ktoś nagle zgłasza pilną potrzebę finansową.
Nie przekazuj kodów BLIK bez weryfikacji tożsamości rozmówcy
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości przerwij rozmowę i skontaktuj się z Policją. Dbajmy o swoje bezpieczeństwo w sieci i nie dajmy się oszukać.
źródło informacji: KPP Lubartów / policja.pl









