Oszust przejął konto komunikatora i wyłudził 1500 zł
Przejęcie konta i wyłudzenie BLIKIEM
Kilka dni temu do policjantów z Posterunku Policji w Michowie zgłosiła się 23‑letnia mieszkanka powiatu, która poinformowała, że straciła 1500 zł. Na komunikatorze odezwał się do niej rzekomo jej chłopak i poprosił o pilne przesłanie pieniędzy BLIKIEM, bo miał zablokowane konto. Kobieta wygenerowała kod i przesłała środki.
Później okazało się, że konto właściciela profilu zostało przejęte przez oszusta, który rozsyłał do jego kontaktów prośby o pożyczki. Jak informuje KPP Lubartów, tego typu oszustwa stają się coraz bardziej powszechne, a przestępcy liczą na pośpiech i zaufanie ofiar.
Jak się uchronić
- Zawsze potwierdzaj prośbę o pieniądze telefonicznie — zadzwoń do osoby, która rzekomo o nie prosi.
- Nie przekazuj kodów BLIK nikomu, jeśli nie masz absolutnej pewności, kto jest po drugiej stronie.
- Chroń swoje konta: używaj silnych haseł i dwuskładnikowego logowania oraz nie zapisuj haseł na wspólnych urządzeniach.
- Zachowaj szczególną ostrożność, gdy ktoś nagle potrzebuje „pilnej pomocy finansowej”.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości przerwij rozmowę i skontaktuj się z Policją — podkomisarz Jagoda Maj
Policja przypomina, że przed świętami liczba prób wyłudzeń może wzrosnąć. W razie podejrzeń należy zgłosić sprawę na najbliższy posterunek lub poinformować służby przez alarmowy numer 112.
źródło informacji: KPP Lubartów / policja.pl









